Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2014

Breaking Bad

9 η ώρα εψές τελειώσαμε το Breaking Bad με τον Κιλλ.
Στις 11 σταματήσαμε να μιλούμε για την σειρά.
Στις 1 επήα για ύπνο.
Στις 3 κατάφερα να κοιμηθώ.

Εξηγώ γιατί.

Υπόθεση: 
Ο Walter White είναι ένας συνηθισμένος, ασήμαντος ανθρωπάκος της διπλανής πόρτας. Καθηγητής Χημείας, αδικημένος επιστημονικά λόγω της φοβερής του ικανότητας στην Χημεία από παλιούς συνεργάτες που πλούτισαν εις βάρος του, παντρεμένος, με ένα γιο με κινητικές δυσκολίες τζιαι μια κόρη να έρκεται. Δεν έχει λεφτά, δουλεύκει παρτ τάιμ σε πλυντήριο αυτοκινήτων τα απογεύματα τζιαι γενικά η ζωή του δεν έσιει νόημα. Ξαφνικά διαγνώσκεται με καρκίνο σε βαθμό 3. Οι γιατροί διούν του 2 χρόνια ζωής. Γυρίζει του! Σκέφτεται την οικογένεια του τζιαι τί θα τους συμβεί όταν αυτός πάππαλα τζιαι ψάχνει τρόπους να τους αφήσει λεφτά. Δύσκολο...
Ώσπου τυχαία ανακαλύπτει έναν παλιό του μαθητή, τον Jessie, που είναι μάγειρας μεθαμφεταμίνης τζιαι βαποράκι. Ο Walter του προτείνει συνεργασία. Να γίνει τζιείνος ο μάγειρας τζιαι ο άλλος να την πουλά. Το προιόν του γίνεται αμέσως γνωστό λόγω της απίστευτης καθαρότητας του τζιαι ο φίλος μπαίνει σιγά σιγά σε έναν κόσμο άγνωστο για τζιείνον προσπαθώντας να ισορροπήσει μέσα του το καλό τζιαι το κακό.
Η σειρά κάμνει ακριβώς τούντο πράμα. Παίρνει τον θεατή μέσα σε έναν στρόβιλο συναισθημάτων..συμπάσχεις με τον πρωταγωνιστή; Τον αφορίζεις; Τον δικαιολογείς; Θα έκαμες τα ίδια; Τί είναι τελικά το κακό; το καλό; Η ανάγκη;
Ο Walter στο τέλος παραδέχεται στην γυναίκα του ότι τα έκανε όλα όχι από ανάγκη να βοηθήσει την οικογένεια του. Αυτό άλλωστε το είχε λύσει στην δεύτερη σεζόν. Το έκανε επειδή το γούσταρε...τον έκανε να νιώθει σημαντικός..τού έδινε ένα νόημα. Έγινε βαρώνος όχι από ανάγκη. Αλλά από θέληση.

Μέσα από την καταπληκτική ερμηνεία των πρωταγωνιστών, την υπέροχη ιστορία γραμμένη από την Moira Becket τζιαι την εκπληκτική σκηνοθεσία και παραγωγή του γνωστού Vince Gilligan παρασύρεσαι να σκέφτεσαι τον εαυτό σου διαφορετικά. Να υποστηρίζεις το κακό με πάθος αλλά την ίδια ώρα να επιθυμείς μια δικαίωση (επεδή έτσι σε έμαθαν), να είσαι εναντίον της εντιμότητας επειδή απλά αυτή δεν σε οδηγεί σε άμεσες λύσεις τζιαι να φοάσαι ότι αν τελικά εσύ είσιες τις ευκαιρίες του Walter τζιαι την απίστευτη εξυπνάδα του θα έκαμνες ακριβώς τα ίδια χωρίς να υπολογίζεις τον θάνατο των γύρω σου. Τζιαι θα τα δικαιολογούσες βάση της λογικής του:
- Θα πεθάνω. Θα φροντίσω την οικογένεια μου. Δεν έχω να χάσω τίποτα.

Είμαστε αυτό που τελικά επιλέγουμε. Αυτό τζιαι τίποτε άλλο.
Είμαστε κακοί ή καλοί επειδή το γουστάρουμε τζιαι όι λόγω συγκυριών.
Απλά κάποιοι έχουν την ευκαιρία να το εκφράσουν λόγω ευκαιριών τζιαι κάποιοι όι.

Άρα είμαι ότι είμαι επειδή εγώ το δκιάλεξα.
Ναι! είχα ευκαιρίες να το αλλάξω αλλά εν το έκαμα τζιαι εδικαιολόγησα το πάνω σε οικογένεια, ανάγκη τζιαι ότι σούρτα μπορείς να φανταστείς. Εγίνουμουν χάλια για σχέσεις τζιαι εβάσιζα το στην αδικία που δέχτηκα. Λάθος! Αρέσκουμουν να ήμουν χάλια. Αρέσκουμουν να φορτώνουμαι στους φίλους μου τζιαι να κλαίουμαι. Αρέσκουμουν να μεν βρίσκω τα πόδκια μου. Όχι πια! Είμαι οι επιλογές μου! Τζιαι όσο δύσκολες τζιαι να είναι εγώ τις διάλεξα! Τζιαι εγώ είμαι ο καλός, ο κακός τζιαι ο άσιημος εαυτός μου! Οι άλλοι απλά διούν σου το ερέθισμα! Όι την αιτία της μαλακίας σου.

Το Νουνού πάντα ελάλεν πως στο τέλος όλα έρχονται σε ισορροπία.
Αυτό έγινε και στην σειρά.
Επήλθε η ισορροπία!
Τζιαι αν εσύ την απέρριπτες ή όι δικαίωμα σου.

Δεν ξέρω αν είμαι καλός άνθρωπος τελικά ή όι.
Επλήγωσα..επληγώθηκα.
Όμως ξέρω τελικά...εσυνειδητοποίησα το στο έπακρο.
Πως τελικά ότι τζιαι να έγινε έγινε από δική μου θέληση. Τζιαι να το ρίχνω στους άλλους τζιαι στις συγκυρίες δεν αρκεί πια για να καταλάβω αυτό που είμαι.

Τζιαι που τα τωρά τζιαι να πάει θα λέω τζιαι θα κάμνω ακριβώς τζιείνο που θέλω.
- Ναι του χρόνου φεύκω που την δουλειά όσο τζιαι αν θα στενοχωρήσω το μπος. Όπως με εκμεταλλεύτηκε για τα δικά της τζιαι για τα αποτελέσματα που της φέρνω έτσι τζιαι εγώ εν θα σκεφτώ αν θα την στενοχωρήσω ή όι!
- Θα λέω στην Ντέμη τζιαι στον καθένα τί με ενοχλεί τζιαι τί όι. Εν θα κάμνω υποχωρήσεις! Θέλουν να με χωρίσουν; Θέλουν να με αποφύγουν; Στο καλό! Εν θα ρίχνω τα θέλω μου για να τους κάμνω χάππι! Πρέπει να είμαι εγώ χάππι πρώτα για να μπορώ να έχω τζιαι τους άλλους! Σωστά;
- Θα ζω τα πάντα με διαφάνεια. Θα έχω πλέον ειλικρινείς σχέσεις. Σχέσεις που θέλουν εμένα τζιαι όι την Ντάγκερ που νομίζουν πως είμαι; Άρα σόρρυ! Εν θα ξαναφκώ έξω με κανέναν απλά που υποχρέωση τζιαι για το θεαθήναι!

Have I broken bad?
Or have I just woken up?

I will be the judge of that! 

34 σχόλια:

  1. ειλικρινέστατο κείμενο...δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο με όσα είπες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. pou ta kalyttera pou egrapses re anipsia! asxoliaston to poso symfwnw mazi sou

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Νομίζω τελικά πως κατάλαβες πολύ περισσότερα για την σειρά από όσο περίμενα. Ναι τα σκέφτηκα όλα αυτά που λες αλλά είδα και άλλα τα οποία τελικά έτσι έπρεπε να τα αναλύσω. Εκπληκτική σειρά και μια από τις λίγες αμερικάνικες που δεν βασίζονται στο ωραίο για να πετύχουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Aresen mou pou eprosarmoses tin seira panw sou. Aresen mou polla! Varethika na dkiabazw anousies kritikes gia diafora xwris toutin tin proswpiki analisi. Mpravo gia to keimeno. Pou ta pio eilikrini sou so far!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εκπληκτικό κείμενο!!!! Μπράβο σου ρε Ντάγκερ! Μας εκπλήσεις κάθε φορά ευχάριστα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Symfwnw ta gerimaaaaa!!!!!!!!!! Dwse pono ston lao sou!!!!!!!!!!!!!!!
    Kirki

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Filenada u have broken bad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ok men me dereis jai en tha sou ksanaferw galaxy)!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Είδα την σειρά τζιαι πήρα το θάρρος να σχολιάσω. Η ανάλυση σου ήταν εξαιρετικά ειλικρινής, θαρραλέα και στα μέτρα που σε έχω συνηθίσει όσο καιρό σε διαβάζω. Είμαι ας το πούμε τηλεορασάκιας τζιαι αρέσκουν μου οι ανθρώποι που δεν παρακολουθούν κάτι απλά από βαρεμάρα. Να σου συστηθώ:
    TV Man :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. w hello and nice to see u in here TV mou!! telika sxoliases e;;; xaxa! I knew you wouldn't resist to my bad guy!

      Διαγραφή
    2. είδες τζιείνο που σου πρότεινα;

      Διαγραφή
    3. Το ντοκιμαντέρ; ή την ισπανική;

      Διαγραφή
    4. Τζιείνην που στο discuss forum έπιασε 3 stars. Που Κίνα

      Διαγραφή
    5. Ρε φίλε έχω να μπω φόρουμ μήνες! Αφού είπα σου το! στείλμου το λινκ

      Διαγραφή
    6. Τζιαι είπα σου εκατόν φορές! Όταν βλέπεις 3 αστερούθκια να σκέφτεσαι την καλή σου φίλη Ντάγκερ! όι να νευριάσω πάλε!!!!! Εγώ άνοιξα σου τα μάθκια σου στον μεταμοντερνισμό!!! Καταλάβεις;;;;;;;

      Διαγραφή
    7. Άμα σου πω ποιός το πρότεινε!!!! Ο Ιγνάτιος!! χα χα χα !!! Απέκτησε μου τζιαι ο Ιγνάτιος γούστο ρε μαλάκα!!!! Αλλά οκ εν πολλά καλή ταινία! Έστειλα σου το λινκ

      Διαγραφή
    8. Χα χα χα!!! βάλλω στοίσιημα ότι πεθυμά με! Ποιός άλλος τσακώνεται μαζί του για τον Αμερικανικό κινηματογράφο!!! Ιγνάτιεεεεεε μου εσύ!!!!

      Διαγραφή
    9. Έστειλε μου τζιαι μήνυμα τζιαι ερώταν με αν θα ρτεις στο γενικό σύναμα! Είπα του για να μαλώσετε πάλε;;;; χα χα χα

      Διαγραφή
    10. Μάνα μου ρε επεθύμησα τον!!! Εννοείται εννά ρτω!!! Απλά είπα σου! Αν αλλάξετε ημερομηνία τελικά εν θα μπορέσω λόγω αφίξης από Ελλάς! Αλλιώς εννά χαρώ πολλά να σας ξαναδώ ρε αγάπες μου! Ακόμα τζιαι τον Ιγνάτιο χα χα χα

      Διαγραφή
    11. Όι ρε μωρό μου εν νομίζω! Απλά κάποιοι εν εμπορούσαν αλλά νομίζω εν οκ. Άρα όπως το κανονίσαμε! Ανυπομονώ :)

      Διαγραφή
  9. You haven't broken bad. Απλά επέλλανες τέλεια.
    Αχαχαχα! Ήξερα το ότι μόλις ετέλειωνες τη σειρά ήταν να της κάμεις κριτική ανάλυση.
    Μπράβο μπράβο.

    Άτε, καλό μπρέικινγκ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ypirxe chance na men kamw filosofein??en 5 seasons pou eida!!so much time katalaveis???alla mpravo palio xeimare:) to epellanes telia nomizw to synopsizei!!!

      Διαγραφή
  10. μετα απο πολλες ααβολες, εξεκινησα το breaking bad πριν 2 εβδομαδες. σημερα S05E12. Παιζει να το τελιωσω ποψε

    ΑπάντησηΔιαγραφή